תו חניה לרכב

תו חניה לרכב

תג חניה לנכה (תו נכה):

למי מגיע תג חניה לרכב?

חוק חניה לנכים, תשנ"ד 1993 – מגדיר מיהו נכה הזכאי לתו נכה.

  1. אדם עיוור.
  2. אדם בעל נכות של 60% לפחות ותנועתו בדרכים בלי רכב עלולה לערער את מצב בריאותו.
  3. אדם מוגבל בהליכה הזקוק לכיסא גלגלים לצורך ניידותו.
  4. אדם נכה הזקוק לרכב כאמצעי תנועה בגלל רגליו הנכות.

זכאות לתו נכה הינה משמעותית ביותר, שכן ההטבות שניתנות בגינו הינן משמעותיות ביותר.

הטבות למקבל תו נכה:

פטור מתשלום אגרת רישוי לרכב שבבעלות הנכה, חניה במקומות חניה מוסדרים לנכים, חניה ללא תשלום ב'כחול לבן' לפי הזכאות ברשות המקומית, כניסה לחניונים של בתי חולים ממשלתיים ללא תשלום, הנחה בחניונים ברחבי הארץ בחניוני הסדר, היתר נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית ועוד.

הזכאות לתג נכה הינה לעד שני כלי רכב המשמשים את הנכה להסעתו.

ההטבות הנ"ל ניתנות למימוש כאשר הנכה נמצא ברכב כנהג או כנוסע.

תו נכה ניתן לרוב לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות כגון: בעיות אורטופדיות של ברכיים, בעיות במפרק הירך, בעיות גב עם הקרנה משמעותית לרגליים, חוסר תחושה ברגליים וכד', בעיות רפואיות קשות כמו סכרת עם נוירופתיה סכרתית, בעיות א.א.ג עם אי שיווי משקל, בעיה לבבית עם קושי משמעותי במאמץ ותפקוד, בעיה בכליות ולמשל צורך בדיאליזה, מחלת הסרטן עם צורך בטיפולים כימותרפיים או טיפולים אחרים, ועוד.

נדגיש כי העובדה שאדם מקבל נכות או קצבה מביטוח לאומי לא מקנה אוטומטית זכאות לתו חניה ולהפך, העובדה שאדם לא מקבל קצבת נכות מביטוח לאומי לא מונעת ממנו קבלת תו חניה לרכב.

הזכאות לתו חניה נקבעת על ידי רופא משרד התחבורה, והוא יכול להינתן לתקופות שונות של: שנה, שנתיים, שלוש שנים, לצמיתות, זאת בהתאם להחלטתו ובהתאם לחומרת מצבו של הפונה. אדם שתוקף תו החניה שלו עומד לפוג יגיש בקשה לחידוש 3 חודשים לפני פג התוקף.

במידה ונדחתה בקשה לתו חניה ישנה אפשרות להגיש ערעור על הקביעה.

 

המקרה נוגע אליכם? זקוקים להערכה מקוצעית?

שוחחו עם עורך דין מנוסה לדיני נזיקין שיבדוק את המקרה שלך

דרגו את הפוסט
גמלה לילד נכה הינה גמלה מורכבת ומסועפת המצריכה ידע ומומחיות ספציפית לסוג זה של גמלה המורכבת ממספר רבדים, נעשה כעת סדר כללי במבנה גמלה זו.
תביעה לנכות כללית הינה תביעה מורכבת אותה יש להגיש לביטוח לאומי בזהירות רבה, שכן לא די בלהגיש מסמכים רפואיים ולקוות לטוב, אלא יש לערוך תכנון מושכל על מנת למקסם את האפשרות שאותו אדם
מה צריך לעשות? איך צריך להתנהל לאחר תאונת עבודה?
הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי הן אלה הקובעות את הנכות הרפואית של המבוטח ועל פי הנכות הרפואית נגזרות זכויותיו.
אדם הסובל ממגבלה רפואית קשה או ממספר מגבלות רפואיות עשוי להיות זכאי לפטור מתשלומי מס הכנסה וזיכוי רטרואקטיבי של עד 6 שנים אחורה.
תו חניה לרכב מקנה פטור מתשלום אגרת רכב, חניה חופשית בכחול לבן ובמקומות מסומנים ברוב ערי הארץ, פטור מתשלום בחניונים של בתי חולים ממשלתיים, פטור ו/או הנחה בחניונים נוספים ועוד.

זקוקים לייעוץ משפטי מותאם למקרה שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם